Izabelle Nilsson

PHI PHI VIEWPOINT & PHAK NAM
24 februari
Idag blev det en riktigt svettig promenad över bergen och genom skogen för att nå stranden Phak Nam. En strand där vi läst det skulle vara mindre folk och bra snorkling.
Innan vi tog oss dit gick vi förbi två av Phi Phi's  utsiktsplatser och det var såå fint och såå jobbigt att ta sig upp. Men det var det verkligen värt för det var så coolt att se allt från ovan.

Det kostade en liten slant att få gå upp och på båda platserna sålde dom både vatten och fruit shakes.
Phi Phi viewpoint 1 👆
Phi Phi viewpoint 2 👆

När vi gick sista biten mot stranden gick vi genom djungel och det var så läskigt. Först såg jag största spindeln jag någonsin sett sitta i ett ännu större nät. Skrek till och efteråt tyckte jag mig se spindlar överallt. . Sen hörde vi massor med prassel lite överallt och efter ett tag såg vi en ödla och förstod att det mest syrligt bara var dom som sprang omkring.
Rädd och svettig tjej som gick bakom. Oskar hela vägen haha 😂
Det tog kanske 25-30 minuter att ta sig dit och här var vi nog bara 5 minuter bort.

Väl framme på stranden började vi med att svalka oss i det rätt så vågiga havet. Det var väldigt fint men tyvärr rätt mycket stora stenar på botten. Snorklingen var däremot lite bättre då det var mycket fiskar väldigt nära land. Vi stötte på en liten men aggressiv fisk som försökte attackera oss flera gånger.

Stranden var helt okej men inte en favorit. Maten som fanns på den enda restaurangen som låg där var däremot riktigt god. Jag åt laab som är typ stekt kycklingfärs med massa goda kryddor och Oskar åt panangcurry. Efter några timmar där bestämde vi oss för att ta taxibåt hem och det var så skönt att slippa den läskiga promenaden. 👍

En svalkande öl till Oskar och den godaste laaben under resan till mig.

På kvällen gick vi på ett ställe som heter Annas Restaurant som hade väldigt bra betyg på TripAdvisor. Ingen av oss tyckte det var något märkvärdigt, tycker det har varit många ställen med väldigt höga betyg som inte alls levt upp till sina omdömen..

Kvällens höjdpunkt 🍦
Efter middagen åt jag en supersmarrig glass som var tillagad precis framför mig. Älskar verkligen den här typen av glass, extra gott med lite grädde på 👏