Izabelle Nilsson

Årsresume 2017
2017 har verkligen varit ett bra år för mig, det bästa på länge faktiskt och här kommer en liten en liten recap.
JANUARI
Jag fick börja året med att åka iväg till Thailand på obestämd tid med en av mina bästa vänner. Resan hade vi planerat och drömt om i över ett år så när der väl var dags var vi riktigt taggade och väl förberedda. Vi reste runt på olika öar i västra Thailand och bara njöt av all ledighet och alla vackra platser. En sväng till Malaysia hann vi också med innan vi flög till Bangkok och det blev dags för Sofie att åka hem..

FEBRUARI
Den här månaden inledde jag med att själv virra runt ett par timmar i Bangkok innan jag tillslut (efter att nästan ha gett upp) hittade mitt bokade hotell. Efter några dagar själv i staden var jag så nervös och pirrigare än någonsin då jag en morgon åkte till flygplatsen för att möta min fina Oskar.\r Vi spenderade ett par dagar till i Bangkok innan vi begav oss till lite olika öar och ställen i östra delen av Thailand. Under tre veckor reste vi runt, åt massvis med thaimat och njöt av varandras sällskap innan det sen var dags att flyga hem.
MARS
I mars, utvilad och härligt brun, inledde jag månaden med att jobba för första gången efter fyra månader. Förutom en hel del jobb så passade jag på att vara ute och njuta av all vårsol och fina vinterdagar, både i backen och hemma på gården hos mamma. En baby shower hos en fin vän stod också på schemat under mars som sen slutade med en solig dag i backen med min nylärda skidåkare.

(så tråkigt att så många bilder blir avlånga när man laddar upp dom...)
APRIL
I april fick jag äntligen flytta in i min nya lägenhet och det var så skönt att äntligen få något eget. Nya möbler och en hel del fix stod på schemat samtidigt som jag gick upp till heltid. Annars hann jag med ännu mer dagar i skidbacken, både i Älvsbyn och Kåbdalis. Jag och en hel bums med släktingar träffades för en saltströmmingmiddag hemma hos min morbror, gott och efterlängtat. April avslutades sen med finbesök från Umeå där det både blev lite friluftsliv och partyliv.
MAJ
Maj månad inleddes med en weekend till huvudstaden med Tintin där vi njöt av både "storstadsbruset" och den betydligt varmare vårsolen. Sen var det dags för 1-års kalas för mitt gulliga kusinbarn. Premiärturen upp på hundberget för att få se ett någorlunda tinat Älvsbyn hände också i maj. Annars tog jag det rätt lugnt på fritiden medan jag la ner allt krut på mitt jobb där der var dags att lära sig lite nya arbetsområden.\r
JUNI
Sommaren inleddes med kusinbesök från Luleå och en sväng till storforsen. Lite stugmys i mörtträsk med Jennifer och Jocke hanns också med. I mitten av månaden åt vi våran första måltid på gården till Oskar nya hus. Midsommarafton firades i min moster stuga med många fina. Jag fick min enhjuling och vi hann med en hel del åkning när vädret var på vår sida.

JULI
En blåsig båttur i Korsträsksjön på Oskars gummibåt fick bli starten på den här månaden. Efter det hann vi med ett par olika utflykter, alltid med enhjulingen med. En kvartersfest med Oskar familj och en hel del grillning hann jag också med. En sväng till Ikea blev det där vi precis fick plats i bilen efter att allt var packat. Jordgubbarna i Oskars land blev äntligen mogna!
AUGUSTI
Det här var en riktigt bra månad som inleddes med en tripp till Umeå där vi hängde med många fina. Helgen efter tog jag och My tåget till Nykvarn för att träffa hennes pappa och påväg hem hann vi även träffa min pappa en snabbis. Oskar bjöd på fries rice för första gången och det blev så gott. Jag fyllde år i slutet av månaden och bjöd på tårta och fika.

\r
SEPTEMBER
Månaden inleddes med en liten tjejkväll för att fira min födelsedag. Kort därefter kom en efterlängtad Gabbe på besök och jag passade på att umgås med henne så mycket som möjligt. Höjdpunkten den här månaden var definitivt resan till Mallorca där vi fick en ordentlig dos sol och mycket god mat. Väl hemma i Sverige hann jag träffa farmor en sväng och även lite fler släktingar.
OKTOBER
Jag och Oskar drog till Luleå och käkade på Bastard Burgers innan det var dags att hämta pappa från flygplatsen. Under helgen åkte vi till Byske för att fira min faster som strax skulle fylla 40. En obligatorisk sväng till hundberget hanns också med. Jag och Oskar blev bjudna på Thaiinspirerad middag hos Rebecka och Erik. Kort därefter blev fick jag en försenad födelsedagspresent av Oskar som intogs på Cg bar. I slutet av månaden var det dags att fira Halloween och karva pumpor.\r

NOVEMBER
Månaden startade med en lyckad middagsbjudning hemma hos mig. Det blev en tur till Luleå där vi bland annat kikade på nya jackor. Jag och mitt hjärta åkte till Barcelona för att fira hans 30 års dag. Vi åt massor med got mat och njöt av varandras sällskap. Helgen därpå var det dags för polargala där det bjöds på god mat och trevlig underhållning.
DECEMBER
Det här blev en fullspäckad månad som inleddes med middag med Oskars familj och sen lite adventsmys hemma hos mig med mina systrar. Jag och Oskar klädde hans nya gran och jag julpyntade och fixade hemma. Jag åkte och hälsade på pappa och Salah en helg. Precis innan jul tog vi säsongens premiäråk. Julafton blev stressig med väldigt trevlig. Mellandagarna tog vi det lugnt och sen skålade vi året hoa mina fina vänner.